Bergen Agility Klubb nettverk

For medlemmer i Bergen Agility Klubb

Hei dere.
Klubben har nå vokst seg stor, og der er mange som ønsker å gå, eller går lag i dag.

Reglene våre regulerer ikke lagdeltakelse på noen måte, men vi har bestemt på et tidligere tidspunkt at klubben vil betale alle lag som går for oss. I det siste har mange pratet om at vi må få på plass noen regler.

Hva synes dere?

Stikkord.
Lagansvarlig?
Betaling?
Uttak til lagene?
Navneregler?
Påmelding til stevner?
Mer?

Vi må lage et forslag til årsmøtet, håper at dere kan være med på å utforme dette forslaget.

Del

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kanskje det bør diskuteres om det er rett å gå lag for BAK og som betales av BAK , men ikke trene i kubben?

Svar på dette

Laget bør selv betale,og ha samme navnet hele sesongen med minst 1 reserve.Tenker da også på lag-NM for dem som klarer kvalliken.Hvert lag bør ha en lagansvarlig selv som ordner:navn,påmld og betaling.

Svar på dette

Lagansvarlig - Tja vet ikke om det er behov for dette men klart med mye folk som ønsker å gå lag og ulik variasjon på hvor folk reiser og ikke tror jeg det kanskje er en tanke. Da kan det være hensiktsmessig å ha en lagansvalrlig som koordinerer litt nettopp for å assistere slik at vi unngår at folk som ønsker å gå lag ikke får gå lag pga manglende påmelding.

I tillegg så kan man prøve å koordinere slik at så mange som mulig kvalifiserer seg til å gå lag i NM. Dette blir jo noe vanskeligere dersom det skal besluttes at disse går på dette laget og ikke noe annet lag. Jeg tror vi har større fleksibilitet om vi sirkulerer litt mellom lagene. Dette gjør oss mindre sårbar for evt forfall pga skader o.l.

Imidlertid må det da kanskje være satt noen uttakkskriterier i klubben dersom flere en 4 er kvalifisert til å gå for samme kvalifiserte lag i NM og alle ønsker å gå.

Betaling - Jeg synest vi som klubb skal ta oss råd (innenfor rimelighetens grenser) og dekke lagpåmelding, men det kan jo her vurderes å settes krav som skal oppfylles for at klubben skal dekke påmeldingsavgift. Eksempelvis at ekvipasjen må trene og/eller konkurrere for Bergen Agiliy Klubb. Mens andre klubber sponser f.eks innendørstrening, er dette en måte å øke aktiviteten, samhold og lagdeltakelse i klubben på.

Uttak til lagene - Hva tenkes det her på, skal det være ferdighetskrav for å stille lag, eller blandingsforhold erfaring og nye blandes? Vet ikke helt vilke synspunkter du er på jakt etter her. Men et par av punktene jeg nevnte i lagansvarlig kan være verdt å diskutere i denne settingen og....

Navneregler - Her mener jeg vi virkelig har noe å gripe fatt i!!! Synest vi skal være edruelig i navnevalg og at navn som f.eks kan oppfattes som reklame ikke skal godtas. Grunnen til at jeg påpeker dette er at jeg var inne på agipro og så på listen over lag som er registert fra Bergen Agility Klubb og den er som følger:

15 Bergen Agility Klubb Queens of Graceland LL LL049
16 Bergen Agility Klubb Fast and The Furious LL LL052
17 Bergen Agility Klubb Bitches and One Gentleman LL LL010
18 Bergen Agility Klubb Knøttene LL LL025
19 Bergen Agility Klubb Bitches and Gentlemen LL LL029
20 Bergen Agility Klubb Vestlandsfanden LM LM054
21 Bergen Agility Klubb Full Fart LM LM051
22 Bergen Agility Klubb Bergens Ekspressen LM LM031
23 Bergen Agility Klubb Mellomgjengen LM LM021
24 Bergen agility klubb Himle Hundeskule LM LM058
25 Bergen Agility Klubb Baktroppen LS LS042
26 Bergen Agility Klubb Bergen Agility Klubb LS LS040
27 Bergen Agility Klubb Plutos Venner LS LS039
28 Bergen Agility Klubb Himles Agility Team LS LS110
29 Bergen Agility Klubb Hopp Tjohei LS LS115

Her ser dere at vi har to lag som har navn som i større eller mindre grad gir assisjoner til et privat firma og som samtidig knyttes opp mot Bergen Agililty Klubb.

Personlig synest jeg det er uheldig og jeg vet ikke hva en organsiasjon som f.eks NKK vil si om dette. Videre mener jeg at om noen firma skal knyttes opp mot oss om klubb skal vi ha en sponsoravtale/medlemsavtale med dette firmaet. I tillegg skal styret ha tatt stilling til om dette er et firma vi vil ønsker og assosieres med i Bergen Agility Klubb, og om dette kan tolkes som en positiv knyttning for klubben. Min påstand er at her må det retningslinjer på plass, for her har vi et "etisk dilemma" som gripes fatt i.

For å minimere faren for slike "etiske dilemma" kan man jo evt vurdere forbud mot navn som kan knyttes direkte mot privatpersoner og/eller firmaer. Eksempelvis ville da et så tåpelig fiktivt navn som "Venkes disipler" ikke kunne tillates (ikke at det var serlig aktuelt heller da). La oss heller gå for navn av det mer underholdende slaget, eksempelvis "great dogs, shame about the handlers". Selv om også dette i den mest strikse betydning kan tolkes som reklame siden det er utgitt en engelsk agility DVD med titellen great dog, shame about

Svar på dette

Inlegget ble for langt gitt.... Her kommer fortsettelsen....

great dog shame about the handler...

Ut over dette kommer ikke jeg på noe i farten, men her skulle det jo være litt kjøtt på beinet for i det minste en diskusjon som igjenn kanskje kan danne grunnlag for noen retningslinjer... Eller hva???

Venke

Svar på dette

Hei dere. Her er diverse forslag til tekster:
Angående lagansvarlig:
En lagansvarlig kunne vært en måte å bestemme hvilke lag som sponses av BAK. Jeg ville likevell hatt en kontaktperson for hvert lag slik som før.
Lagansvarlig skal ha navn og deltakere til de lag som deltar for BAK i en størrelse. skal det opprettes nye lag, skal det gå gjennom lagansvarlig.
Lagansvarlig skal sørge for at de lag som har mulighet for å kvalifisere seg til NM, består av en kjerne på 4 stk, og 2 reserve.

Uttak til kvalifiseringslaget. (redigere mer)
Det vil i start av en sesong bli satt opp lag etter hva ekvipasjene forrige år har av resultater.
De 2 som er reserve for Kvalifiseringslag, er i kjernegruppe på lag 2.

Jeg er enig i at de som ikke trener/jobber for BAK ikke burde få gått lag for klubben. De er medlemmer av andre klubber, og jeg har en følelse av at de også melder seg på i individuelle klasser for andre klubber. Deretter går de lag for BAK. Dette kan umulig være lov?
Hvordan skal vi få laget et regelverk som kan regulere dette. Jeg sliter med å forme en setning som er god.
Kanskje vi skal snu det på hodet, og si noe om at alle som går lag for klubben må gjøre en jobb for klubben?

For eksempel være deltaker i en komitee. (material, stevne, aktivitets, event nye komiteer: kafe, Uoff stevne, fest, annet? (Nybegynner opplegg, Web master, annet?)
Vi mangler virkelig folk til å ta et tak for klubben.

Navneregler. (redigere mer)
Det er ikke tillatt å lage navn som inneholder henvisning til organisasjon, Kennelnavn, produkter, eller annet som kan oppfattes som reklame for spesielle interessenter.

Betaling
Alle lag som er registrert hos lagansvarlig vil bli betalt av BAK (???)

Hilsen Marianne (ser jeg er på Heidi sin bruker, det var ikke meningen)

Svar på dette

Jeg synest arbeidsplikt for klubben blir for strenge krav for lagdeltakelse, og jeg tror at deler av misjonen med å støtte lagpåmeldingene da forsvinner.

Jeg vil heller foreslå at det skal stille krav til at ekvipasjene som skal få dekket lagkontigent skal være medlemmer av klubben og at de også skal konkurrere individuelt for klubben for å få dekket lagkontigent.

Men det er sikkert flere en meg som har tanker om dette, eller hva?

Svar på dette

ER enig at noen dugnadstimer kan gjøre saken noe bedre,det er alltid noe å jobbe med i dalen mm,men skal folk danne seg lag,mener eg at det kan de betale selv slik som de må inviduelt.Felleskassen bør ikke være en sponsor for folk som ikke betaler for sine egne lagløp!!

Svar på dette

Det at klubben betalte for lag ble innført for å øke interressen for å gå lag, og i den forbindelse mener jeg at sponsing av lag er et godt virkemiddel. Samtidig må man være våken for utnyttelse av dette godet. Jeg mener at det er viktig at en klubb stiller med lag blant annet fordi det skaper samhold og styrker blubbtilhørigheten. Lagkonkurranser er konkurranser klubbene i mellom og virker derfor samlende. Det er også en selvfølge at man er medlem av klubben.

Klubben vår er etterhvert såpass stor at en lagansvarlig kan være lurt, jeg vet at mange andre klubber har det. Synes også det er lurt at klubben får på plass noen grunnregler for lagdeltagelse, men vi må passe oss for å ha regler for enhver detalj.

Jeg ønsker ikke arbeisplikt for klubben for lagdeltagelse. Det kan f.eks bli et problem hvis man mangler folk på laget og ikke kan ta med 4. person fordi denne ikke har et eller annet verv/arbeid i kubben dette året. Man må også kunne ta pauseår fra arbeidsplikt og likevel kunne gå lag.

Ellers er det viktigste at folk som ønsker å gå lag snakker sammen og blir enig om hvem som melder på. Er man 5 - 6 stykker bytter man på hvem som går, sånn at man går ca like mange ganger i løpet av året. Skulle laget kvalifisere seg til Nm går de med best resultat.

Åsta

Svar på dette

RSS

Om

Bergen Agility Klubb Bergen Agility Klubb opprettet dette sosiale nettverket på Ning.

Merke

Laster...

© 2009   Laget av Bergen Agility Klubb på Ning.   Lag ditt eget sosiale nettverk

Skilt  |  Melde om et problem  |  Personvern  |  Tjenestevilkår